pisa en alpen - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van Tom, Edith, Tycho en Marith Bonke - Boxsem - WaarBenJij.nu pisa en alpen - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van Tom, Edith, Tycho en Marith Bonke - Boxsem - WaarBenJij.nu

pisa en alpen

Door: Tom en Edith

Blijf op de hoogte en volg Tom, Edith, Tycho en Marith

06 Oktober 2008 | Oostenrijk, Radstadt

We zijn via toscane, waar we een paar dagen op een camping hebben gestaan waar we ook 10 jaar geleden al eens geweest waren! naar
Pisa gegaan. Daar hebben we natuurlijk het Piazza del Duomo met de scheve toren van Pisa bekeken en we hebben de prachtige middellandse zee kust gezien. Ook hebben we nog even van het mooie warme weer genoten.

Intussen zitten we in de Oostenrijkse Alpen in een echt wintersportplaatsje, Forstau. We hebben ook echt het wintersportgevoel want we verblijven hier in een prachtig chalet met een echte ouderwetse "holzofen", die het huisje moet verwarmen. We zijn met sneeuw aangekomen, de eerste sneeuwval van dit jaar hebben we vernomen. De sneeuw blijft boven de 1800 m liggen dus het ziet er prachtig uit. Ons huisje ligt op zo'n 1000 m hoogte.

We hebben in dit schattige chalet geen internet mogelijkheden dus we kunnen even geen foto's plaatsen maar die houden jullie te goed!

• 06 Oktober 2008 - 10:33

Frans:

Jullie zijn al weer een flink eind opgeschoten. De kinderen zien uit naar je terugkeer, zeker nu er geen gymjuf meer is. Nog een fijne tijd in de sneeuw gewenst. Hier gaat de zon weer schijnen na flink veel regen.

• 06 Oktober 2008 - 10:54

Leontien En Nardus:

Het lijkt me heel bijzonder om vanuit het mooie warme weer bij de middellandse zee, Oostenrijk in te rijden met wintersportgevoel en zelfs sneeuw!
    We zijn zeer benieuwd naar de foto's, we wachten rustig af.
    Groetjes

• 06 Oktober 2008 - 12:58

Chantal:

Hoi Tom en Edith!

Hoe is het met jullie? Oostenrijk...dat klinkt al weer dichtbij zeg. Ik hoor de toevallig gisteren van mijn moeder dat er zoveel sneeuw is gevallen in Oostenrijk, wat een mazzel zeg voor jullie, lijkt me prachtig om te zien! Hoe vinden Tycho en Marith het daar? Is het ook koud, of valt het wel mee?

Groetjes uit (momenteel) zonnig Haarlem!

• 06 Oktober 2008 - 13:30

Gladys Salvadori:

Hey vakantiegangers,

Mooi he Italie!!! Nog een paar dagen en dan mag ik er ook weer van gaan genieten ;-)!

Wat een contrast binnen een vakantie. Zon, regen en sneeuw!!

Ben benieuwd naar de italie foto's en natuurlijk ook die van Oostenrijk

Groetjes,
    Gladys

• 08 Oktober 2008 - 06:01

Corrie:

Zo dus de wintersport ook al gehad. Heerlijk land Oosternrijk.

Geniet van de laatste weekjes vakantie!!!

• 08 Oktober 2008 - 16:13

Désirée:

Hoi Edith en family, leuk om te lezen dat jullie zo genieten :-)
    liefs Désirée

• 08 Oktober 2008 - 21:39

LEEF:

He wintersporters ,

Jullie sluiten weer af met noordpoolomstandigheden.
    Het lijkt wel of jullie het opzoeken. Nou Bonk als weer eens bij mij op bezoek komt mag je gerust een uurtje in de koelkast gaan zitten. Oktoberweekend hebben we jullie zeer gemist. We zaten op een cowboyrange in de buurt van de ouders van Braak.
    Zeer gevaarlijk allemaal want ik ben doodgeprikt met een hooihark en een kapmes. Je zou zeggen dat je in een goede western wordt doodgeschoten maar de cowgirls hadden geen pistolen. Je zal het nog wel eens terugzien want alles is natuurlijk vastgelegd.
    Jullie krijgen de groeten van Poepie , een tekkel met een zwarte neus die het hart van Mielus heeft gestolen. Ach wat lul ik allemaal als jullie over een paar weken thuis zijn dan wordt het wel duidelijk. Ga eerst maar lekker skien en bouw een iglo. Ik zou er trouwens nog maar een paar weken aanplakken want hier de crisis uitgebroken. Ik eet al drie weken droge crackers en de overheid heeft mijn bank gekocht.
    Was een mooie tweezitter met poef.

Nou, groeten en tot snel.

Doeg Leef.

• 09 Oktober 2008 - 20:23

Hanny:

Hoihoi !!
    Wat heerlijk ziet alles er uit. Jullie kunnen straks zeker terug kijken op een gaaf avontuur en dat met 2 kleintjes. Ze heebn al meer landen gezien dan ik in die 36 jaar. 't Zal gerust weer wennen zijn, maar geniet voorlopig nog met alle teugen !!! Have fun, leuk om alle verhalen te lezen hoor !!!
    Dikke kus vanuit Zaandam van ons 4-tjes.

• 13 Oktober 2008 - 17:57

Frank:

Hoi Tom en Edith,

we lezen trouw jullie stukjes en bekijken vaak de mooie foto's. Maar ik kijk nu al uit naar alle mooie verhalen die jullie ons straks kunnen vertellen. Misschien hebben jullie ook wel een lekker recept voor de pastaclub gevonden in Italie?! Ik krijg zelf ook weer heel veel zin om een leuke reis te maken.
    Veel plezier nog en tot snel.

• 13 Oktober 2008 - 19:22

Peter En Angelique :

gr vanuit haarlem.
    wat een wereld reis zeg.
    mooie foto,s heb gelijk ook zin in vakantie.
    nog een veilige terug reis en tot snel.

tom ben je uitgerust? we gaan weer verfen, het wordt nu blauw.
    (nee hoor, grapje)

groetjes peter

• 14 Oktober 2008 - 08:44

Gerke:

Hi Globetrotters,
    Ik schaam me diep, veel te lang niets van me laten horen en dus ook niet gekeken waar jullie uithangen! Ga nu jullie verslagen weer eens lezen. Hier gaat verder alles goed, Pleun groeit als een dolle en nummer 2 schopt de hele dag. Het wordt weer een meisje, arme Joost;-) Tot snel,
    Liefs
    Gerke